onsdag 4 februari 2009

True Punk Metal


Sonic Ritual (Foto Daniel Josefsson)

I morgon händer det saker på Anchor, Stockholm. Club Distortion har bjudit in Sonic Ritual och 138 från bandet utlovar "en sjujävla avhyvling bestående av lika delar punk, metal, fascistiska fashionistafasoner och obskyra referenser."
Dessutom uppträder självaste Kory Clarke, han från Warrior Soul ni vet, med bandet Space Age Playboys.

Jag skrev om Kory sist han var här, för tio månader sedan. Det var ett helt okej gig även om jag inte var riktigt lika imponerad som Ville Valo (HIM). Den finske sångaren pratade entusiastiskt om konserten när jag intervjuade honom någon månad senare. Men han är en stjärna, Kory, det är han. Och Sonic Ritual vill varken du eller jag missa.

Club Distortion, Pub Anchor, Sveavägen 90
Kl. 21-03. 18 år. 40kr.

Se mina tidigare inlägg om Kory här:
http://rogertsblogg.blogspot.com/2008/04/kory-p-debaser.html
http://rogertsblogg.blogspot.com/2008/04/tonights-night.html

2 kommentarer:

Daniel Josefsson sa...

Foto: Daniel Josefsson

Patrik Wirén sa...

Tack. Var lite osäker på vem som tagit bilden. Hittade den på close-up utan fotocred. Ses i morgon antar jag?