fredag 6 februari 2009

Kory på Anchor

I går: Sonic Ritual och Warrior Soul.
Lite blandade känslor. Metal punk-gänget Sonic Ritual innebär inga som helst tveksamheter - för övrigt snyggaste och coolaste bandet i stan - men "Warrior Soul" är jag mer kluven inför. Är det patetiskt eller beundransvärt? Kory Clarke fortsätter envist köra sina gamla låtar, många med snart tjugo år på nacken, med ett gäng svenska ungtuppar som kompband. För tio månader sedan var det Debaser Slussen, i går sjöng han "I want some pussy" på ett halvfullt Anchor. Han gör det bra, absolut.
Men har han inte mjölkat det allra sista ur den där gamla kossan nu?
---
På plats i går: mannen med kryckorna som dyker upp nån gång var femte år och frågar när vi ska återbilda Midas Touch. Jag brukar svara att det inte är aktuellt och använde samma standardsvar i går. Även Henric de la Cour fanns på plats för att spana in stans hårdrockare.

Nedan: Warrior Soul "I wanna get some".
Oldie but goldie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jo, och metallica borde inte spela något från tidigare plattor och om gnr återförenas hoppas vi verkligen att dom bara spelar låtar från chinese democracy... eeh?

Det krävdes inte mer än en kvick googlesökning för att få reda på att WS har en ny platta klar (som går att höra på deras myspace) samt att giget igår uppenbarligen var oannonserat (tyvärr) och att de kommer tillbaka snart igen, tack och lov, så att även jag kan få gå och höra 20 år gamla låtar som fortfarande idag betyder mer och väger tyngre än grymt mycket av det som kommit ut efter det att de skrevs..

Vad som är beundransvärt kan diskuteras men lathet är definitivt patetiskt.

//googlare

Patrik Wirén sa...

Hej anonym! Kul att ha dig här. Jag gillar också de gamla plattorna med Warrior Soul. Och visst känner jag till att ny skiva är på gång. Skulle inte den kommit redan 2008? Jag hoppas den knäcker.