fredag 27 februari 2009

Min iPod summerar veckan som gick

Adiam Dymott ”Miss you” (Singel som dominerar.)
Conflict ”The ungovernable force” (Klassisk gatstenspunk. Håller än.)
David Sandström ”Cocaine in your cola” (Låt.)
Middle Class Rut ”New low” (Duon som var förband åt The Bronx.)
Thåström ”Kärlek är för dom” (Singel)

Annat som hörts i veckan:

Black Flag ("Damaged"-plattan), Sweatmaster (”I am a demon and I love rock'n'roll”), Trusty ("Goodbye, Dr Fate", Dischord) Fever Ray och Gang Green.

Vad har du lyssnat på?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Neko Case nya!

Patrik Wirén sa...

Nya plattan med Neko "Frikortet" Case ska givetvis kollas upp.

Unknown sa...

Jag har enbart lyssnat på min felfria helgmix som jag finslipat till perfektion sen i tisdags:

1. Faith No More - Collision
2. Randy - It makes no difference
3. 400 Blows - Mortar and pestle
4. Vio-lence - Serial killer
5. Turbonegro - Just flesh
6. Sacred Reich - Surf Nicaragua
7. Black Uniforms - F.O.A.D.
8. Shitlickers - Spräckta snutskallar
9. Gwar - Maggots
10. Hole - Retard girl
11. Diamond Dogs - Goodbye Miss Jill
12. Death From Above 1979 - Better off dead (Le Peste cover)
13. Thåström - Vad ska du bli? (live)
14. The Business - Product
15. The Victims - Television addict
16. Entombed - Flexing muscles
17. Sepultura - Orgasmatron (live)

Jesper sa...

* Dog Fashion Disco (RIP)
* Bat For Lashes - "Two Suns"
* Amen
* Trail of Dead (som jag inte fastnar för hur mycket jag än försöker)
* Lady Sovereign - "Jigsaw"
* N.A.S.A.
* Min polares band The Comedy ( http://www.myspace.com/comedysthlm )

Anonym sa...

Trusty! Kommer ihåg giget på Skylten/Lkpg i slutet på nittiotalet. Minns att deras merch bestod av allehanda second hand plagg de screentryckt loggan på.

Patrik Wirén sa...

David Snusgrop - Riktigt fin helgmix. Sacred Reich var inte igår. Men Gwar? Why oh why?

Jesper - Jag har gett upp vad gäller nya Trail of dead. Lyssnade 3-4 ggr men lyckades aldrig greppa den.

Granehult - Har egentligen bara lyssna på låten på Dischord-samlingen. Värt att kolla upp mer?

Unknown sa...

Det är den enda Gwar-låten jag gillar, mest för att Devin Townsend snodde en vers till Strapping Young Lads "Far Beyond Metal".