torsdag 26 februari 2009

Veckans skivrecensioner



Jenny Wilsons "Hardships", med fantastiska singeln "Wooden chair", får finfina recensioner överallt. Inte helt oväntat kanske. 4 i City, DN, Metro, UNT och en femma i SvD.
---
Sahara Hotnights släpper coverplattan "Sparks". Mest anmärkningsvärt är att kvartetten ger sig på Pentagrams "Be forwarned". Skivan får 3 i både SvD, UNT, DN, City och Metro.
---
White Lies är årets stora hajp i engelska medier så här långt. Jag tycker plattan förtjänar en trea i dagens Metro, DN är mer skeptisk till bandets mörka synthpop och nöjer sig med en tvåa. Trea i Aftonbladet och City. Fyra i SvD.
(Får sms från Jezz angående min recension av White Lies. "Wirre, white lies är såå värda mer än 3. Du måste lyssna noggrannare." Jag ger hennes sms en fyra i betyg på grund av dess starka engagemang.)
---
Existensminimum har gjort årets bästa skiva, om man ska tro DN.
---
Dia Psalma är vana vid sågningar. Jag tycker dock "Re voltere" är en uppryckning och ger skivan betyget tre i Metro. I övrigt sågas skivan skoningslöst i landsortspressen.
---
Annat det skrivs om: Kebnekajse (3/5 i DN), Audionom (4/5 i DN), Henok Achido (Full pott i City, 3 i DN, SvD och Metro), Prodigy (totalsågning både i SvD och City), Razorlight (2 i Expressen).

Jo, jag vet. Veckans skivrecensioner brukar vanligtvis serveras på onsdagar. I dag är det torsdag.

2 kommentarer:

Mikael Sörling sa...

Nej då. Jag gav den en trea i HD. Helt ok platta.

Patrik Wirén sa...

Ok, du utgör ett undantag. Men så är du klok som en bok också.