torsdag 26 februari 2009

Faith No More återförenas - minnen från en turnébuss

Sommaren 1995 gjorde Misery Loves Co en turné i Storbritannien tillsammans med Clawfinger, Warrior Soul och Headswim. I den Carlsberg-sponsrade bussen mellan spelningarna satt jag och Zak Tell, sångare i Clawfinger, och skrålade med i Faith No Mores "King for a day..." Jag tror vi kunde varenda textrad utantill. Gjorde vi det inte innan turnén så gjorde vi det tveklöst efteråt (Antagligen resten av turnésällskapet också, vare sig de ville eller inte). Vi spelade skivan hela, hela tiden.

Jag och Zak har inte haft så mycket kontakt sedan dess, men för en vecka sedan lämnade han en kommentar här på bloggen. Snart kom vi in på Faith No More och ryktena om en eventuell återförening. Bara några dagar senare bekräftades skvallret av Mike Patton. Bandet kommer återföreas för en sväng runt Europa i sommar.

Någon svensk bokare som känner sig manad?

Jag är lite sugen att skråla med i "Digging The Grave" igen.
Gärna tillsammans med Zak Tell.

Läs mer om återföreningen här

7 kommentarer:

Jonathan Strandlund sa...

Vill höra historier om Warrior Soul här i bloggen.

Unknown sa...

Jag är djupt besviken på denna återförening.

Jag trodde i min enfald att FNM har mer integritet än så.

Patrik Wirén sa...

Jag är i princip alltid skeptisk till återföreningar, men den här tror jag blir underhållande. Vare sig det handlar om att håva in cash eller inte.

Unknown sa...

De har åtminstone inte klantarslet Jim Martin. Alltid nåt.

Zakdaddy sa...

Är alltid skeptisk till återföreningar, mest därför att det oftast funnits en bra anledning att lägga ner till att börja med men givetvis så är jag inte mer principfast än att jag gör ett undantag för ett av mina favoritband!:D Hurvida det blir bra eller inte återstår ju att se om man får den äran men pipan har Mike fortfarande, Puffy är en jävel på trummor och billy är en av dom vänligaste & ödmjukaste bassisterna jag någonsin träffat, Jon Hudson är varken buh eller bäh!

Vad gäller Warrior Soul historier så är väl inte knark så jävla kul, minns mest bara en trasig jävel som önskade att han var mer framgångsrik än vad han var!

Nåja jag är klart på om dom är i trakterna & man lyckas få en biljett, sen återstår det att se om det blir en trött cash-in eller en intimfest för alla dom som någonsin hyllat FNM!

Anonym sa...

Känner igen mig som fan, den sommaren avgudade jag hela den skivan. Jag och ett par gymnasiepolare "sjöng" i tid och otid rader som "happy birthday you fucker"!

Extremt glad nyhet att FnM återförenas! Ett av de band jag varit sur över att aldrig ha sett live. Nu har man chansen igen. :)

Herral de Santina sa...

Min enda relation till detta grovt överskattade band är att den första människa jag någonsin hade sex med dyrkade fnm mer än livet. i övrigt: blaha-blaha-musik.

Se Warrior Soul nu på söndag på Tanto. Fortfarande trasig, fortfarande knark.