onsdag 4 februari 2009

Festivalnytt

The Gossip kommer till Hultsfred!
Förhoppningsvis kommer publiken att se giget den här gången. Sist gruppen spelade på festivalen var vi löjligt få som tittade. De allra flesta valde att festa/sova/göra nåt helt annat än att kolla in band. De sparade sig till de största akterna på den största scenen och sket rätt mycket i resten. Men det är deras förlust. The Gossip var fantastiskt bra där i Teaterladan. Minns att jag mötte en kompis efteråt och att jag sa att jag just upplevt den bästa spelningen jag sett i hela mitt liv. Det var inte sant. Men det kändes precis så, just där och då.

Även Victims kommer till Hultsfred!

Andra som är klara: The Killers, Anna Ternheim, Baddies, Cilihili, Dropkick Murphys, Frida Hyvönen, The Heart Strings, Invincible, Lars Winnerbäck, Lenka, Madness, Maia Hirasawa, Markus Krunegård, Pilgrimz, Regina Spektor, Sonic Syndicate, Takida, Timbuktu, Yo Majesty.

Läs mer om festivalen här


Inga kommentarer: