fredag 14 november 2008

Leave us punks alone



Dagens Fucked Up


Lokkos recension av "The chemistry of common life" i Svenskan fortsätter uppröra. I går skrev High Sobriety ett ilsket inlägg utformat som ett brev till popskribenten.

"Jag tycker du kan hålla dig till att nita Oasis-killar och köpa Clark's dagarna i ända. Släng lite med popluggen när du ändå håller på, och prata om någon 7" som är upptryckt i fyra ex där du äger dom allihopa och ingen annan har någonsin hört dom mer än du. Fatta hur speciell du skulle vara. Men lämna punksen ifred."

Läs inlägget här

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här inlägget borde väl egentligen hamna i andra bloggars kommentarsrutor, men vad är egentligen problemet? Måste jag sluta gilla Andreas Mattsson för att han samarbetat med Peter Jöback? Kan det inte vara så att Andres Lokko, som ju rimligtvis hört miljontals plattor vid det här laget, och som musikälskare hela tiden söker efter det där lilla som sparkar igång fjärilarna i magen, kan det inte vara så enkelt att han faktiskt gillade Fucked Up? Och att en del punk-talibaner sen inte kan ta det, bevisar bara deras trångsynthet och i viss mån elitism. Faktum kvarstår, Andress Lokko är en musikjournalist att räkna med, sen behöver man inte gilla allt han skriver, eller skriver om, men han spöar många journalister och recensenter med hästlängder. Att som vissa bloggare länkade härifrån gå ut och säga att de nu inte kan lyssna på Fucked Up längre är bara tragiskt.

Anonym sa...

Bra skrivet!

Herral de Santina sa...

Bäste ”Mathias Elovsson” (om detta absurda epitet nu är ditt riktiga namn)
Jag skulle kunna bygga en flyghangar och ändå inte få plats med allt du inte förstår i den här frågan. Jag letar efter ett citat som passar, ngt som enkelt ska summera ämnet på ett sätt som ditt intellekt klarar av att hantera.
”I've decided to take my work underground, to stop it falling into the wrong hands”? ”Hardcore for the hardcore?”
Men så slår det mig att det faktiskt kvittar. En person som du kan aldrig förstå, och kommer heller aldrig att göra det. Och den insikten, om ngt, gör mig enormt glad. För så länge som du inte förstår och hellre väljer att glida runt på idiotbåten så vet jag att jag är på rätt spår. Så jag dammar av detta tidlösa Subhumans/DOA/Overkill-citat:
”Fuck you”

Mvh
Christoffer
Elitistisk misantrop med ett gott hjärta.

Anonym sa...

Hittar du något mer än ludd när du skådar din navel? Let me know...