onsdag 12 november 2008

Andres Lokko - en jävla posör

Dagens Fucked Up

Andres Lokko recenserade Fucked Up i Svenskan för en månad sen. Jag länkade till recensionen i mitt inlägg "Veckans skivrecensioner" 15 oktober och konstaterade att det var lite överraskande att just han skrev om skivan. Mikael Sörling, som skrivit om punk sedan 1984 och gör utmärkta bloggen Turist i Tillvaron lämnade snart en kommentar:
"Men vad babblar Lokko om? Oi!?! Yeah right. Han borde bara skriva lååååånga viktiga recensioner om Morissey och Graham Greene..."

Nu har också Christoffer Jonsson, grym skribent med bloggen I Just Can't Hate Enough, reagerat. I inlägget "Ja, jag veeet att jag är sen.." skriver han att "man vet att det är dags att överge ett band när detta inträffar" och länkar till Lokkos recension.

I ett mejl utvecklar han sitt resonemang:
"Jag har iof rätt mkt respekt för lokko i och med att han är sinnessjukt elitistisk, elak och nedlåtande. men det kan han vara på sitt eget område, den jävla posören."

Lokko gav för övrigt "The chemistry of common life" 4/6 i betyg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Minns en artikel i Pop i början av 90talet där Lokko intervjuade Joe Strummer och berättade hur de nio konserter han sett med The Clash och lika många med The Jam förändrade hans liv. Men, visst, han såg säkert aldrig Slaughter&The Dogs och är alltså inte tillräckligt "street punk" för att få skriva om Fucked Up. Ni är för söta...
Karin